Pozycjonowanie strony WWW przy pomocy grafik. Dowiedz się, jak to działa!
Data publikacji 21 lipca 2022
Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Należy do nich optymalizacja tekstu, linkowanie wewnętrzne, analiza i optymalizacja struktury strony czy właśnie optymalizacja grafik. W dzisiejszym artykule opowiemy o tym, jak zająć się tym elementem SEO. Jesteś ciekawy? Zapraszamy do lektury!
Optymalizacja grafiki pod SEO – jak się za to zabrać?
Roboty wyszukiwarek nie są tak spostrzegawcze, jak ludzkie oko – przynajmniej jeśli chodzi o kwestie wizualne. W dużym skrócie to właśnie z tego względu należy tworzyć opisy obrazków. Ale po kolei. Świadomość tego, jak istotne są odpowiednio przygotowane grafiki dla pozycjonowania strony internetowej to pierwszy krok do zwiększenia widoczności swojego serwisu.
Przyjęło się, że optymalizacja grafik jest wyjątkowo ważna szczególnie dla branży związanej z projektowaniem wizualnym czy fotografią, ale tak naprawdę – to doskonała opcja dla każdego, kto chce wpłynąć pozytywnie na pozycję swojej witryny. Bardzo ważny jest jednak odpowiedni dobór grafiki. Najlepiej, aby był to obraz autorski. Jeśli jednak nie istnieje taka możliwość, z powodzeniem można skorzystać z darmowych lub płatnych obrazów dostępnych w różnych internetowych źródłach. Kolejną kwestią jest dobór odpowiednich wymiarów oraz ilości grafik. Przekroczenie pewnych limitów może bowiem poskutkować spowolnieniem czasu ładowania się strony, co z kolei przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego. Pamiętaj również o nadaniu odpowiedniej nazwy obrazkowi. Wybierz taką, która dokładnie odniesie się do przedstawionych na niej obiektów. Możesz również zadbać o zawarcie w niej słowa kluczowego. O czym z kolei warto zapomnieć? Przede wszystkim o polskich znakach, nadmiernej ilości słów opisowych, spacjach czy znakach specjalnych. Kolejna kwestia, która ma niemałe znaczenie przy pozycjonowaniu strony przy pomocy grafik to atrybut ALT obrazka. Temu zagadnieniu postanowiliśmy poświęcić cały kolejny akapit.
Czym jest atrybut alt i jak wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?
Atrybut alt to po prostu alternatywny opis grafiki, który pozwala robotom wyszukiwarek określić, co znajduje się na obrazku. Bezbłędnie wprowadzony atrybut alt jest niewidoczny dla użytkowników i pełni jedynie funkcję praktyczną. O alternatywnym opisie warto pamiętać w przypadku każdego zdjęcia lub grafiki, bez względu na to, co ona przedstawia. W większości systemów zarządzania treścią istnieje możliwość dodawania alt-ów już na etapie wgrywania grafiki, co pozwala zaoszczędzić nieco pracy. Jeśli nie możesz zrobić tego na tym etapie, wystarczy wgrać obrazki, a następnie zmienić opis alternatywny w kodzie. Najprawdopodobniej będzie miał on następującą formę: alt=”pozycjonowanie stron WWW”. Pamiętaj jednak, że treść atrybutu nie może się powtarzać.
Podsumowując – jakie parametry grafiki warto zoptymalizować, aby pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej?
- Jakość zdjęć – ich oryginalność, unikalność. Zdjęcia muszą być również wyraźne i czytelne.
- Rozmiar grafiki – zbyt duża waga i wymiary obrazu mogą zdecydowanie obciążyć stronę, co wpłynie na jej szybkość ładowania.
- Dopasowanie zdjęć do treści – obrazki muszą być zrozumiałe a ich dobór trafny. Ma to ogromny wpływ zarówno na wrażenia użytkowników, jak i algorytmy Google.
- Nadanie odpowiedniej nazwy – bez polskich znaków, zawierającej jasny opis tego, co się na niej znajduje. Warto rozdzielić poszczególne słowa myślnikami oraz naturalnie wpleść w treść nazwy słowa kluczowe.
- Alt i tittle – dobry, zwięzły opis alternatywny oraz atrybut title, czyli tekst, który pojawia się po najechaniu kursorem na grafikę.
- Opis pod grafiką – umieszczenie podpisu pozwoli na wyświetlenie tekstu nawet w momencie, kiedy grafika nie zostanie poprawnie wczytana.
- Mapa obrazków – stworzenie specjalnego pliku, stanowiącego listę linków prowadzących do grafik znajdujących się w obrębie strony WWW. Ułatwia to trafienie do wszystkich obrazków robotom Google.
Mamy nadzieję, że dzięki naszej pomocy będziesz miał na uwadze to, jak ważna jest odpowiednia optymalizacja grafik w przypadku pozycjonowania https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie. Odpowiednio przeprowadzone działania z zakresu SEO mogą przynieść naprawdę duże efekty, dlatego też nie wahaj się przed zainwestowaniem w tego typu opcję dla swojej strony WWW. Postaw na rozwój swojej firmy i zobacz, jak wiele możesz zyskać dzięki dobremu marketingowi!