Sposób wykorzystania kurtek reklamowych w marketingu
Data publikacji 1 stycznia 2024
Kurtka to praktyczny rodzaj ciepłej odzieży, który można nosić zarówno wiosną, jesienią, jak i zimą. Uniwersalność kurtek już dawno została dostrzeżona przez specjalistów ds. marketingu, którzy wykorzystali ją jako narzędzie marketingowe. W jaki sposób udało się im to zrobić?
Kurtka — subtelne narzędzie reklamy
Praktyczne, firmowe kurtki z nadrukiem to rodzaj odzieży, z którą można się spotkać w wielu różnych branżach. Często mają one postać zwykłej odzieży roboczej, która została dodatkowo pokryta różnego rodzaju nadrukami. Odzież ta wykorzystywana jest w wielu różnych branżach, w tym:
-
w szeroko rozumianym transporcie i przemyśle,
-
w branży gastronomicznej,
-
w marketingu (np. jako ubiór ulotkarzy),
-
na stacjach benzynowych itd.
Zaletą kurtek reklamowych jest ich funkcjonalność i subtelność przekazu reklamowego. W wielu przedsiębiorstwach jest ona po prostu traktowana jako forma ubioru ochronnego (BHP), stanowiącego integralną część codziennego wyposażenia pracownika.
Różne rodzaje kurtek = różne platformy reklamowe
Nie można również zapominać, że kurtki z własnym nadrukiem nie zawsze muszą mieć postać grubej, zimowej odzieży. Wręcz przeciwnie – bardzo często mają one postać lekkich kurtek przeciwdeszczowych (w tym słynnych „ortalionów”), płaszczy, narzut i innych rodzajów okryć. W przypadku firm, w których kurtki z nadrukiem nie pełnią funkcji ochronnej, można zamiennie używać bardziej fantazyjnych odmian odzieży. Wszystko po to, aby treść udostępniana na kurtce (lub innym okryciu) jak najefektywniej przemawiała do potencjalnego odbiorcy. Reklama umieszczona na kurtce może mieć postać:
-
nadruku o bardzo zróżnicowanym zakresie barw,
-
obrazu, symbolu i innej, prostej informacji,
-
tekstu przemawiającego bezpośrednio do potencjalnego klienta itd.
Dlaczego kurtki to dobre i skuteczne narzędzie reklamowe?
Tak jak mówiliśmy wcześniej, kurtki z własnym nadrukiem to odzież funkcjonalna, którą można nosić praktycznie niezależnie od rodzaju wykonywanej pracy. Treści nadrukowane na kurtce lub płaszczu mówią nam o tym, że:
-
mamy do czynienia z pracownikiem danej firmy, który w razie potrzeby (np. na stacji benzynowej) może nam pomóc,
-
dana marka jest otwarta na promocję i stawia na rozpowszechnienie swojego wizerunku,
-
mamy do czynienia z profesjonalistami, którzy nie tylko dbają o marketing, ale też o własnych pracowników.
Mówiąc wprost, kurtka robocza z nadrukiem (odpornym na działanie czynników pogodowych, temperaturowych i mechanicznych, to skuteczne narzędzie reklamy. Dzięki niej można relatywnie niskim kosztem promować daną markę, a także zachęcać do skorzystania z jej oferty, bądź wsparcia ze strony pracownika lub innego specjalisty zatrudnionego przez tę firmę. Kurtka jest też swoistym nośnikiem informacji, a także przyciąga wzrok i uwagę.
Materiał zewnętrzny